Na coffeedeskowe półki trafiły właśnie landrynki, cukierki i czekoladki. Za cały ten candy shop odpowiedzialna jest nowa palarnia w naszej ofercie – MAMAM. Za tym nowym na rynku brandem stoją znani już dobrze w branży ludzie: Michał Sowiński, którego możecie kojarzyć z Fjord Coffee, Adam Rosołowski z szczecińskiego kawiarni Alternatywnie i ich partnerki biznesowe, również ze sporym doświadczeniem w gastronomii: Alicja i Martyna.
Pomysł na MAMAM pojawił się, kiedy – jeszcze w berlińskiej palarni – szukaliśmy kogoś do pracy – opowiada Michał. Adam, z którym dobrze się znamy z kawowych eventów oraz pochodzimy z tego samego miasta – Szczecina, odezwał się do mnie, że byłby zainteresowany, bo chciałby kiedyś w przyszłości otworzyć małą palarnię na potrzeby kawiarni. Zażartowałem wtedy, że może zrobilibyśmy coś razem i w sumie od słowa do słowa skończyło się na tym, że parę miesięcy później stworzyliśmy MAMAM. Znaleźliśmy lokal, kupiliśmy piec i powoli stawiamy swoje kroki, na razie na polskim rynku.
Michał był już w swojej kawowej karierze baristą, sędzią, osobą odpowiedzialną za szkolenia, head roasterem, managerem palarni i kupcem zielonego ziarna. Jest więc doskonale przygotowany do tego, by nadawać kierunek, w którym będzie podążać brand, wybierać kawę od importerów, kontrolować jakość i ustalać profili palenia. Adam, poza prowadzeniem kawiarni, jest też doświadczonym trenerem baristów oraz Q-Graderem. W MAMAM zajmuje się paleniem kawy, kontrolą jakości oraz treningami. Alicja, z ogromnym doświadczeniem w zarządzaniu restauracjami, będzie zajmować się operacjami, a Martyna, która razem z Adamem otworzyła Alternatywnie – częścią biurową oraz wsparciem dla strony kawowej.
Właścicielom MAMAM zależy na tym, by działać zgodnie ze swoimi przekonaniami i dawać ludziom produkt, z którego są zadowoleni. Wierzą, że lata doświadczenia całego zespołu, miłość zarówno do kawy, jak i designu oraz szczerość i pokora sprawią, że mimo ogromnej ilości palarni na polskim rynku, będą się wyróżniać. W planach są zarówno częste zmiany kawy, jak i linia stałych produktów, których skład będzie się zmieniał tylko kilka razy do roku – w zależności od dostępności świeżych ziaren. W planach na przyszłość są także szkolenia, obecność na festiwalach kawy i z czasem – otwarcie na klientów spoza Polski.
MAMAM postawiło na prosty branding z twistem w postaci metek (przypominających te, które znajdziemy na ubraniach) z informacjami o kawie. Za branding odpowiada Miłosz Kaniuk.