Czas na kolejne narzędzie, które możesz wykorzystać promując swój lokal, i to za darmo – no, może tylko za podpisanie polityki prywatności… Dziś o Instagramie, a konkretnie o jednym z jego formatów, czyli Insta Stories.
Dla tych, którzy nie wiedzą: za pomocą Insta Stories użytkownicy Instagrama publikują relacje, które pozostają dostępne przez kolejne 24 godziny. Dzięki ulotności tych treści można pozwolić sobie na większy – z braku lepszego słowa powiem – ekshibicjonizm. Mam na myśli to, że publikowanie każdej informacji, jaka przyjdzie nam do głowy, mogłaby zniechęcić naszych obserwujących do śledzenia naszych poczynań, bo po prostu robiłby się bałagan. Jednak wiedząc, że zdjęcie lub film zniknie w ciągu doby można poszaleć! Nie tylko jako prywatny użytkownik, ale też jako firma.
Stories to narzędzie wyjątkowo przydatne w marketingu. Jak można więc je wykorzystać w promocji kawiarni? Podrzucam kilka pomysłów, zupełnie za darmo!
Wprowadź Insta Stories u siebie!
1. Relacja
Jeżeli organizujesz w swojej kawiarni jakieś imprezy, spróbuj pobawić się w reportera i pokazać za pośrednictwem Stories, jak bawią się Twoi goście. Możesz robić po prostu zdjęcia lub boomerangi, ale kreatywność nie powinna Cię ograniczać. Może nagrasz krótkie wywiady z gośćmi? A może utworzysz relację na żywo z występu muzyka? Rzuć okiem na formaty Stories i baw się do woli!
2. Promocje
Zagraj tym, że Stories znikają po 24 godzinach! Zaplanuj promocję na kawę aktualną tylko tak długo, jak wyświetla się post.
3. Z życia kawiarni
Dzięki znaczącym różnicom pomiędzy klasycznymi wpisami na Instagramie oraz Stories, można podzielić publikowane w serwisie treści na dwa: zdjęcia na osi czasu mogą na przykład przedstawiać tylko produkty, a to, co publikujesz na Stories opierać się o Twoją załogę i gości lokalu. Może zapoczątkujesz cykl „Barista na dziś” w którym codziennie wrzucasz zdjęcie jednego z baristów z jakimś śmiesznym cytatem o kawie jego autorstwa? Powtarzam – baw się!
4. Ogłoszenia wszelkiej maści
Szukasz pracownika? Jutro zamknięte? Barista ma urodziny? Ulotne Stories świetnie sprawdzą się w takich sytuacjach. Pracownika w końcu znajdziesz, lokal otworzysz, a barista nie będzie miał urodzin przez jeszcze rok! 🙂 Przeterminowane informacje nie muszą zalegać, let them go!
5. Pokaż, jakie jest Twoje miejsce w nieszablonowy sposób
Twoja kawiarnia jest wyjątkowa, bo prowadzisz klub książki? A może Twój wystrój ma jakiś wyjątkowy, charakterystyczny element? Zagraj nim tworząc autorski, instagramowy program bazujący na tej wyróżniającej się rzeczy. Klub reklamuj codziennie wrzucając recenzję wybranej książki (oczywiście na zdjęciu pojawi się też kawa, prawda?), a wystrój w zabawny sposób zaprezentuj jako „Codziennie to samo zdjęcie naszego neonu”. Bo dlaczego nie?
Próbujcie!
Proszę, oto moje pomysły. Pamiętaj też, że Stories to nie tylko promocja organiczna – za pomocą panelu reklamowego Facebooka możesz też ustawiać reklamy, które będą wyświetlać się w Twojej relacji dowolnie określonej grupie docelowej, a więc nie tylko Twoim obserwującym.
Osobiście Stories w pracy nad marketingiem naszych kawiarni wykorzystuję bardzo spontanicznie. Pojawiają się więc zdjęcia z lokali, uśmiechnięte twarze naszych baristów, czy relacje z eventów. Dzięki temu, że wiele odwiedzających nas osób oznacza nas w swoich relacjach, możemy też udostępniać je w na naszym Instagramie – to jedna z dostępnych w aplikacji opcji. Bo trzeba się wspierać!
Polecam więc Stories całym sercem!