Nie kilka procent, nie kilka złotych, ale cała kwota z każdej paczki specjalnej kawy, prawie 50 000 zł przy sprzedaży całości, zostanie przekazana na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. Jesteśmy niezwykle wdzięczni, że dzięki donacji Bero Polska, Coffeedesk, HAYB, Autumn, LaCava, Kafar i Story udało nam się wspólnie stworzyć projekt w 100% non-profit.
Nie spodziewałam się, że kiedykolwiek przyjdzie mi współorganizować projekt kawowy, w którym kawa będzie najmniej ważnym elementem – jej opisu nie znajdziesz na paczce, ba, nawet nut smakowych tu nie ma. Jest za to coś najważniejszego – bezkompromisowe podejście do wsparcia działań humanitarnych.
Projekt zainicjowała Paula Gwarek, Q-graderka z Bero Polska, importera zielonych ziaren, która zaprosiła 5 polskich palarni do stworzenia wspólnego projektu kawy dla Ukrainy. Co najbardziej wyjątkowe, to skala, w jakiej angażują się wszyscy partnerzy. Na każdym etapie powstawania kawy wszyscy robią to za symboliczną złotówkę. Bero Polska zdecydowało się przekazać w takiej formie 300 kilogramów zielonej kawy! To właśnie z nich 5 polskich palarni, HAYB, ACR, LaCava, Kafar i Story, stworzy ponad 1000 paczek wypalonej kawy. Ekipa Coffeedesk odpowiada za branding i odsprzedaż całości. A wszystko to bez zysku dla żadnej z tych firm. Dzięki tak dużej skali, sprzedaż całości ma wygenerować prawie 50 tysięcy złotych, które następnie Coffeedesk przekaże Polskiej Akcji Humanitarnej.
Wygląd paczek wyjątkowo przejął Coffeedesk! To zupełnie nowa sytuacja, która początkowo miała na celu skrócenie czasu potrzebnego na wyprodukowanie i wprowadzenie produktu do sprzedaży. Tymczasem, jak to w Coffeedesku bywa, powstało z tego coś dużo więcej. Ekipa Coffeedesk, słynąca z rysunków na paczkach, teraz zabrała się wolontaryjnie za odręczne ozdabianie paczek, choć tym razem w ruch zamiast kredek i mazaków poszły squeezery z żółtą i niebieską farbą! Każda paczka jest więc inna, wyjątkowa, ale absolutnie każda zmalowana prosto z serca. Mamy szczerą nadzieję, że dzięki temu, uda nam się namówić co niektórych na zamówienie nawet kilku paczek dla małej artystycznej kolekcji 😉
Kawy dostępne są jako jeden produkt i wysyłane losowo, a więc nie można wybrać jednej palarni, z której chce się kawę, ani też konkretnego wzoru opakowania. Dotyczy to także zamówień z kilkoma kawami, magazynierzy Coffeedesk będą realizować je z losowo wybranymi kawami. Celem projektu nie jest porównywanie wypałów palarni, a dołożenie cegiełki do ważnej akcji humanitarnej, dlatego chcemy się skupić tylko na tym, co ważne. Analogicznie, dla podkreślenia niekomercyjnego charakteru, kawy są dostępne jedynie w ofercie detalicznej Coffeedesk.
Rwanda Nova Café des Mamas wypalona przez jedną z 5 palarni pod metody przelewowe jest dostępna w cenie 59 zł za 250 g. Coffeedesk przekaże dla PAH wartość netto z każdej paczki, to jest 48 zł.
Podsumowanie akcji
1036 sprzedanych paczek kawy – to 49 694,31 PLN, które przekazaliśmy Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH) na rzecz wsparcia uchodźców z Ukrainy. A to wszystko dzięki hojności i zaangażowaniu Was – naszych klientów.
Dziękujemy za Wasze wsparcie wraz ze wszystkimi partnerami, bez których ta akcja nie miałaby szansy się odbyć: Bero Polska, LaCava, HAYB, Autumn Coffee Roasters, Kafar i Story Coffee.