Akcesoria

Z wizytą u Hario

Hario chyba nikomu w kawowym świecie nie trzeba przedstawiać. To japoński producent szkła, a także akcesoriów do parzenia kawy w alternatywny sposób. Stworzone przez nich produkty, a przede wszystkim kultowy dripper V60, zrewolucjonizowały branżę. Hario w zeszłym roku obchodziło swoje 100 urodziny, a Coffeedesk od 2014 roku jest jego oficjalnym dystrybutorem w Polsce. Niedawno odwiedziliśmy Hario Japonii, a poza oficjalnym biurem zobaczyliśmy też archiwum dawnych projektów, dwie kawiarnie, fabrykę lamp i rzemieślnicze przygotowywanie produktów. Zapraszamy do zwiedzania razem z nami!

Marka Hario powstała w 1921 roku w Tokio, a nazwa marki to zbitek japońskich słów oznaczających szkło (玻璃, hari), i króla (王, ō). Hario rozpoczęło działalność jako producent i sprzedawca wyrobów szklanych do zastosowań fizycznych i chemicznych, ale szybko rozszerzyło ofertę o artykuły gospodarstwa domowego. Na podstawie wieloletnich badań firma stworzyła swój autorski, żaroodporny, pozyskiwany wyłącznie z naturalnych surowców materiał – Hario Glass

Pierwszym artykułem do domowego użytku był szklany syfon do kawy. W latach 50. przekształcił się w syfon do kawy z filtrem tkaninowym. W 1980 roku powstał Mini Coffee Dripper, który był odpowiedzią Hario na potrzebę odtworzenia w prostszy sposób smaku kawy przelewanej przez tkaniny (co z namaszczeniem czynili ówcześni japońscy mistrzowie). W 2004 Hario opatentowało V60, najpopularniejszy obecnie dripper na świecie. Został zaprezentowany w wersji ceramicznej i szklanej, a niebawem pojawiły się plastikowe i metalowe wersje.

Dzisiaj, po stu latach od powstania, Hario to nie tylko szkło, ale także wagi, młynki, oraz czajniki, a także akcesoria do przygotowywania herbaty, cold brew, czy serwowania napojów. 

Kawiarnia Hario w Tokio

Produkty Hario wykonywane są w Japonii, w fabryce usytuowanej kilkadziesiąt minut jazdy samochodem od Tokio.

Biuro Hario

W centrum miasta znajduje się natomiast biuro, w którym można podziwiać archiwum stworzonych przez markę projektów oraz dwie kawiarnie (w tym jedna połączona z rzemieślniczą fabryką lamp i biżuterii).

Aga Bukowska

Dziennikarka, specjalistka od branży specialty. Autorka książek COFFEE SPOTS Polska i LESS WASTE Polska, inicjatorka projektu wydawniczego Przebłysk. Miłośniczka dobrego jedzenia i pięknych zdjęć, uzależniona od kawy i podróży.

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Aga Bukowska

Recent Posts

Barista vs. sztuczna inteligencja

Ekspres sam mieli, tampuje, parzy i spienia mleko. Roboty robią latte art, a domowe maszyny…

1 dzień ago

Aerocano raz!

Wkraczamy w ten cudowny, ale też momentami bezlitosny gorący czas, kiedy jedyną rozsądną opcją kawową…

2 dni ago

Filtr idealny – jak różne rodzaje filtrów wpływają na smak kawy i co warto o nich wiedzieć?

Niech się przelewa! Dla wielu entuzjastów wysokiej jakości, kawa specialty to przede wszystkim filtrowana rewolucja…

2 tygodnie ago

Wiosenne przebudzenie – czas na detoks!

Witaj wiosno! Długo wyczekiwana pora roku w końcu zawitała, przynosząc ze sobą nowe pokłady energii…

3 tygodnie ago

Czy excelsa to przyszłość kawy?

Kryzys na rynku kawy nie mija, a ceny arabiki i robusty nadal rosną, a rynek…

4 tygodnie ago

Mus czekoladowy z kawą i karmelowym popcornem

Nasza kolejna propozycja deserowa to mus czekoladowy z kawą i karmelowym popcornem. Karmel, kawa i…

1 miesiąc ago

Ta strona używa cookies.

Więcej